Пљуште масовни откази: Позната компанија чије производе Срби воле и купују затвара седам фабрика
Јапански аутомобилски гигант Nissan забележио је губитак од чак 4,5 милијарди долара у претходној фискалној години, а незадовољство међу акционарима кулминирало је на годишњој скупштини одржаној у Јокохами.
Скупштина је била прва под вођством новог извршног директора Ивана Еспиносе, који је у априлу заменио Макота Учиду. Ипак, Еспиноса није наишао на разумевање – акционари су га дочекали са оштрим критикама због катастрофалног пада вредности акција од 36 одсто током претходних 12 месеци, као и због обуставе исплате дивиденди.
Масовна отпуштања и затварање фабрика
Нови директор представио је план за излазак из кризе који укључује затварање седам фабрика широм света и отпуштање чак 20.000 радника, што чини око 15% укупне радне снаге компаније. Ипак, тај план је изазвао револт присутних, који тврде да управа покушава да пребаци цео терет кризе на запослене, док директори и даље чувају своје фотеље.
- Не може се тражити поверење ако се само радници кажњавају за лоше одлуке менаџмента - поручили су поједини акционари, захтевајући промене у управном одбору.
Нема прогнозе за целу годину, а ни дивиденди.
Nissan је најавио да за први квартал ове године очекује нови губитак од око 200 милијарди јена (око 1,38 милијарди долара), а додатно забрињава чињеница да компанија није изнела никакву финансијску прогнозу за целу годину.
Обустава дивиденди такође је оштро критикована, посебно у светлу ширег проблема који мучи јапанске корпорације – компликоване "матична-компанија – ћерка-компанија" структуре, које често штете мањинским акционарима и угрожавају транспарентно управљање.
Судбина једног гиганта
Криза у Nissanu тако постаје симбол дубљих проблема у јапанској индустрији, где акционари све гласније захтевају одговорност, реформе и равноправнији третман запослених и мањинских власника. Да ли ће Еспиносин план успети да преокрене ситуацију - остаје да се види.
Србија Данас/Пословни