Србија уводи строже законске прописе: Ово важи за све који купују и наручују преко интернета
Законски удар на преваре и лажна обећања на интернету.
Јавна расправа о Нацрту закона о заштити потрошача траје до 24. августа, а документ доноси низ новина које ће унапредити права купаца и ускладити домаће прописе са европским стандардима.
Забрана лажног рекламирања и обмањујућих понуда
Нови Нацрт закона уводи строга правила за трговце који послују путем интернета.
Хотели, апартмани и друге услуге које се резервишу online неће смети да приказују слике и описе који не одговарају стварној понуди, нити да плаћају боље оцене на платформама без јасног обавештења корисницима.
Ова правила важиће и за провајдере мобилне телефоније, интернета и других сродних услуга.
Заштита од превара и нових облика непоштене праксе
Поред постојећих осам облика насртљиве пословне праксе, нови закон уводи и девети – забрану обавезивања потрошача да током бесплатног излета који организује трговац купи производ или плати било шта.
Такође, потрошачи ће имати право на накнаду штете ако постану жртве непоштене пословне праксе.
Дигиталне услуге и садржаји по први пут законски уређени
По први пут у српско законодавство уводе се посебна правила за уговоре о испоруци дигиталног садржаја и дигиталних услуга.
Трговац је обавезан да их испоручи одмах по закључењу уговора, осим ако није другачије договорено.
Испорука се сматра уредном када су садржај или услуга доступни потрошачу или уређају који он одреди.
Одговорност трговаца за неисправне дигиталне услуге
Члан 75 новог закона уређује одговорност трговца у случају несаобразности дигиталног садржаја или услуге - посебно ако проблем настане због њихове неправилне интеграције у дигитално окружење потрошача.
Ако садржај или услуга нису у складу са уговором, потрошач има право на:
- усклађивање,
- сразмерно умањење цене или раскид уговора.
Велики број приговора потрошача
Током 2024. године, у регионалним саветовалиштима потрошача евидентовано је 12.969 приговора, што је један од разлога за доношење новог закона.
Циљ је ефикасније вансудско решавање спорова, јача заштита у области дигиталних услуга и потпуна примена европских директива.
Извор: НИН