СУПЕРВОЗ
Стиже други најбржи воз на планети: Мења начин путовања, јури 370 км/х и руши светски поредак
Иако је његова планирана комерцијална брзина 370 км/х, технички максимум конструкције иде чак до 407 км/х, што оставља простор за даља унапређења у будућности.
Јужна Кореја је званично завршила развој кључних технологија за наредну генерацију супербрзог воза, који ће у редовном саобраћају достићи чак 370 километара на сат. Тиме ова земља улази у сам врх светске железничке индустрије и заузима друго место глобално по оперативној брзини, одмах иза Кине.
Нови воз носи ознаку ЕМУ-370 и развијен је кроз национални истраживачко-развојни програм. Иако је његова планирана комерцијална брзина 370 км/х, технички максимум конструкције иде чак до 407 км/х, што оставља простор за даља унапређења у будућности.
Према плану владе, производња првих композиција почеће већ наредне године, док су тестне вожње планиране за 2030. годину. Комерцијална употреба очекује се након 2031, када би ЕМУ-370 требало званично да уђе у редован саобраћај.
У тренутку када крене у употребу, корејски воз ће бити други најбржи на свету у реалним условима, одмах иза кинеског ЦР450, који је тренутно у фази тестирања на 400 км/х и планира улазак у саобраћај 2027. године.
Европа и Јапан остају далеко иза
За поређење, земље које се деценијама сматрају симболом брзих возова тренутно раде на знатно нижим брзинама. Француска, Немачка и Јапан данас имају максималне оперативне брзине око 320 км/х, што значи да ће нови корејски воз имати озбиљну предност у времену путовања и ефикасности.
Развој ЕМУ-370 трајао је од априла 2022. до децембра 2025. године, а пројекат је предводио Кореа Раилроад Research Институте, уз учешће још седам јавних и приватних организација.
Укупна вредност пројекта износила је 22,5 милијарди вона, што је приближно 15,2 милиона долара. Од тог износа, 18 милијарди вона обезбедила је држава, док је приватни сектор учествовао са додатних 4,5 милијарди вона.
Овим пројектом Јужна Кореја јасно поручује да не жели само да прати трендове у железничком саобраћају, већ да активно диктира темпо развоја технологија које ће обликовати будућност путовања на великим растојањима.