clear sky

Piše:
Srbija Danas
masna hrana
masna hrana / Izvor: Profimedia

Ovo je bolje od bilo koje dijete.

Istraživači sa Harvard univerziteta sproveli su niz eksperimenata na miševima, gde je dokazano da u zadnjoj regiji mozga postoji grupa ćelija koja utiče na osećaj sitosti i gladi. Oni tvrde da je moguće lekovima indikovati osećaj sitosti, što će smanjiti bolest modernog doba - gojaznost.

Niko ne voli neprijatan osećaj gladi, koji je razlog što se neki ljudi bore sa držanjem dijete. Ali šta ako postoji jednostavan način da olakšamo muke gladovanja, i na bezbedan način pomognemo ljudima koji žele da oslabe ili se bore sa gojaznošću?

Otkriveno je da grupa ćelija mozga u hipotalamusu, poznata kao AgRP neuroni, registruje kada nam ponestaje kalorija i izaziva nagon za hranom. To čini tako što se ispuštaju molekuli koji koče aktivnost ćelija koje nam odašilju osećaj sitosti. Posledično, mi ponovo osećamo glad i jedemo da bismo sprečili gladovanje.

Da bi uticali na rad ovih neurona, naučnici sa Harvard univerziteta su otkrili na koje tačno ćelije utiču AgRP neuroni. Otkrili su da je to gusta grupa ćelija koja se nalazi na delu mozga koji se zove "lateral parabrachial nucleus" (LPBN).

Kada su istraživači lekovima uspeli da "isključe" ovu grupu ćelija koje stvaraju osećaj sitosti, otkrili su da miševi mogu još mnogo da jedu, iako su uneli dovoljno kalorija za taj dan. Ovo je funkcionisalo i u suprotnom smeru. Odnosno, kada su veštački "uključili" ćelije uz pomoć lekova, gladni miševi nisu ništa jeli. Naučnici ističu da ova grupa ćelija služi i za to kako bi nam nagovestila kada je vreme za pauzu u ishrani, kako bi se sprečilo prejedanje.

Ako volite velika naučna otkrića, sigurno će vas interesovati i kako se može izlečiti slepilo (više informacija OVDE)