АПСОЛУТНИ ЛИДЕР: Ово је НАЈВРЕДНИЈА марка аутомобила на свету и то захваљујући ОВОМЕ! (ФОТО)
Тотална доминација.
Упркос великим проблемима са повлачењем возила, Тојота је успела да обрани титулу највредније светске аутомобилске марке, задржавши BMW i Мерцедес иза себе.
Тојотина вредност је пала за 3% на 28,7 милијарди долара јер је повећана продаја неутралисана неповољним курсом, као и повећаним инвестицијама и трошковима радне снаге.
КО ЋЕ ВИШЕ У ФИЋУ: Шокираћете се кад видите КОЛИКО је људи успело да се УГУРА у легендарни ауто!
- Тојота се сматра изузетно поузданом и квалитетном марком. Чак и када је пролазила кроз велике проблеме са повлачењем возила, власници аутомобила овог произвођача су обично говорили "чему читава гужва, мој аутомобил је сасвим добро". Тојота испоручује врхунске производе већ годинама - рекао је Питер Волш, директор Глобал БрандЗа.
Јапанска марка је водећа по вредности 10 година од последњих 12.
BMW је остао на другом месту упркос паду вредности марке од 8% на 24,6 милијарди долара. За негативан биланс су криви пре свега инвестициони трошкови у нове технологије и успорена продаја у САД. Упркос томе, немачки произвођач је наставио да добија купце у две кључне области.
РУСИ ПЛАНИРАЈУ РЕВОЛУЦИЈУ: Спремају ЛЕТЕЋУ Ладу, ево КАДА се очекује (ВИДЕО)
- BMW прави озбиљан новац из своје позиције лидера у луксузној ниши. То му успева из различитих разлога. Један је конзистентност у испоручивању изванредних возних особина а други је иновативност - констатовао је Волш.
Вредност Мерцедеса је порасла за 4% на 23,5 милијарде долара, што је произвођачу из Штутгарта обезбедило задржавање трећег места. Рекордне бројке када су у питању продаја, приходи и нето профит у 2016. години, одиграле су кључну улогу у повећању вредности бренда, баш као и реструктуирање компанијске дилерске мреже.
МА НАЈБОЉЕ ЈЕ 4. МЕСТО: Објављена листа најпродаванијих аутомобила 2017. године у Британији
У међувремену, највише је напредовао Тесла, који је поправио пласман за две позиције захваљујући повећању вредности бренда од 32% на 5,9 милијарди долара. Америчка компанија је у борби за 8. место претекла Ланд Ровер и Порше.
- Теслина прича је интересантна јер у понуди нема само аутомобиле. Ова компанија је весник будућности. Влада перцепција да нуди фантастичан доживљај марке, чак и међу онима који нису власници. Једини брендови за које сам видео да су остварили ову врсту одушевљења пре него што су изашли на масовно тржиште су Apple и Фејсбук - рекао је Волш.
Ланд Ровер је пао на девето место упркос порасту вредности марке од 17% на 5,5 милијарди долара.
- Ланд Ровер се одлично котира на свим својим важним тржиштима због повећане потражње за СУВ возилима. Они су то искористили - осврнуо се Волш.
Укупна вредност првих 10 аутомобилских марки је пала на 139,2 милијарде долара (139,9 милијарди било у 2016.). Разлог лежи у чињеници што произвођачи аутомобила инвестирају огромне своте у развој будућих солуција везаних за нове форме власништва и дигиталну конективност.
- Првих 10 аутомобилских марки су 6 одсто мање вредне него пре 12 година, када смо започели студију, међутим, оне имају инвестиције у технологију веће за 100 до 200%. Марке које се најбоље котирају су оне које су се прилагодиле својим купцима - рекао је Волш.
ТАКО СЕ ТО РАДИ: Бодибилдери одлучили да се ОБРАЧУНАЈУ са бахатим возачима (ВИДЕО)
Комплетна листа 10 највреднијих аутомобилских марки изгледа овако:
- Тојота 28,7 милијарди долара
- BMW 24,6 милијарди долара
- Мерцедес 23,5 милијарди долара
- Форд 13,1 милијарда долара
- Хонда 12,2 милијарде долара
- Нисан 11,3 милијарде долара
- Ауди 9,4 милијарде долара
- Тесла 5,9 милијарди долара
- Ланд Ровер 5,5 милијарди долара
- Порше 5,1 милијарда долара