Почео сајам аутомобила у Београду - који модели су фаворити и зашто више ништа неће бити исто?
Након три године паузе, љубитељи четвороточкаша поново имају прилику да уживо виде најновије моделе аутомобила на једном месту.
У четвртак је на Београдском сајму почео ДДОР БГ ЦАР SHOW 07, али и сајам мотоцикала MOTOPASSION. Обе манифестације трајаће до недеље 15. маја, до када ће посетиоци моћи да виде бројне новитете из ауто-индустрије.
Овогодишњи сајам одржава се под слоганом "Природни број обртаја", а у фокусу су возила са еколошки напредним погонским решењима, аутомобили на електрични погон и хибриди, али и нови модели са конвенционалним погонима, еколошки унапређени и са највишим еколошким стандардима.
Да се за три године у ауто-индустрији много тога променило, јасно је већ на први поглед на штандовима великих светских ауто-брендова у хали 1 Београдског сајма. Централне позиције углавном заузимају електрични и хибридни модели, док су они са СУС моторима помало скрајнути у други план.
Организатори су се похвалили да су под куполе највеће сајмске хале довели тридесетак најпознатијих аутомобилских марки, са око 140 изложених возила. Од тога, 36 модела имаће управо на сајму српску премијеру, док су 12 раније представљених такође новитети на нашем тржишту
Колико ће се овогдишњи ауто-салон разликовати од свих пређашњих најбоље говори следећи податак - чисто електричних аутомобила међу премијерама и новитетима је чак 25, односно више од 50 одсто.
Очигледно је да наша земља покушава да ухвати прикључак са владајућим европским (и светским) трендовима када је реч о убрзаној електрификацији ауто-индустрије, али то неће бити нимало лако ако се у обзир узму слаба куповна моћ наших грађана, недостатак инфраструктуре за пуњење батерија, као и недовољна стимулација возача за прелазак на електро (или барем хибридни) погон.
Други најјачи утисак на овогодишњем сајму аутомобила у Београду тиче се цена. Наиме, готово да је немогуће међу изложеним возилима пронаћи неко јефтиније од 15.000 евра. Ова сума као да је постала нова психолошка граница када су цене нових аутомобила у питању, уместо некадашњих 10.000 евра.
Наиме, до пре само неколико година на сајмовима аутомобила у нашем главном граду било је у понуди возила од по девет или чак осам хиљада евра.
Овако велики раст цена последица је више фактора. Свакако да је томе допринео поремећај на светском аутомобилском тржишту изазван двогодишњом пандемијом током које је долазило до смањења или чак потпуне обуставе производње у неким периодима, да би се на то надовезала глобална криза са недостатком чипова, па сада и рат у Украјини.
Уз неизбежну инфлацију, али и поскупљења произрокована све строжим еколошким нормама, дошли смо до данашњих цена које се никако неће свидети потенцијалним купцима аутомобила у Србији.
Ипак, све ово не треба да вас обесхрабри да посетите сајам аутомобила, који ће ове године трајати свега четири дана и који се практично одржава само у једној, највећој хали Београдског сајма (хала1).
Љубитељи двоточкаша у најновијом моделима моторцикала моћи ће да уживају у суседној, хали 4.
"Motopassion" ће угостити 50 излагача, који ће представити тридесетак брендова мотоцикала, АТВ и осталих моторних возила из те категорије, са више од 80 модела.
Више информација о овогдишњем сајму аутомобила и мотоцикала можете пронаћи у посебном тексту на сајту Б92 а о најважнијим премијерама и новитетима такође можете читати у наредним данима на нашем порталу.