Гаси се популарни српски превозник након више од века постојања: Шта ће бити са 300 запослених?
Почела распродаја возног парка. Више од 300 радника може очекивати отпремнине.
Од Јавног предузећа Суботицатранс, које баштини традицију јавног превоза Суботичана дужу од једног века, након јавно-приватног партнерства с елементима концесије са Транс-Југом из Обреновца, неће остати готово - ништа.
Тачније, према плану пословања за ову годину који је усвојило Градско веће и упутило Скупштини града на давање сагласности, до краја године ће у предузећу остати двоје запослених, од чега је једно - директор.
Предузеће је свој овогодишњи план базирало на обављању основне делатности закључно са првим кварталом ове године, након чега следи оно што провејава у више пасуса поменутог плана - статусна промена.
Што се радника тиче, а има их више од 300, они могу да се надају отпремнинама. У програму пословања се не наводи за који број запослених и у ком износу. Посебним програмом коришћења буџетских средстава, који је такође усвојило Градско веће, опредељено је 15 милиона динара за исплату солидарне помоћи.
Планира се распродаја и расход возног парка. Више од 100 милиона динара прихода планирано је од продаје, а 31,5 милиона динара од закупа 10 аутобуса и дела постојеће опреме предузећа.
- Планира се исплата отпремнина запослених на основу програма решавања вишка запослених, а у складу са Уговором о JPP са елементима концесије за поверавање обављања комуналне делатности јавног градског и приградског превоза путника на територији Града Суботица и статусним промена које ће настати. На основу Уговора, планира се на крају 2025. године да ће предузеће имати двоје запослених заједно са директором - наведено је у плану.
Радници који остају без посла у Суботица-трансу нови могу да очекују код новог јавног превозника у граду, предузећа Транс-Југ из Обреновца, који је изабран на тендеру за поменуто јавно-приватно партнерство.
Концесионим актом је процењено да је за јавни превоз потребно готово упола мање радника од оног броја које Суботица-транс сада запошљава: 158, од чега 115 возача.
Градско веће је на истој седници усвојило и предлог уговора са овим превозником, о којем ће се такође изјаснити Скупштина града на наредној седници. Процењује се да је вредност ове концесије на 15 година већа од 15 милијарди динара, где ће разлика између ове цифре и остварених прихода од наплате карата бити надомештена из буџета.
Транс-Југ преузима од Суботица-транса јавни градски и приградски превоз. Предмет уговора нису међуградски, међународни и уговорени превоз, као и туристичка агенција.
Остаје без одговора, бар до скупштинског заседања, питање да ли ће и ко преузети ове линије. Где су, посебно за мањине, важне аутобуске везе са Хоргошем, Кањижом, Новим Кнежевцем, Малим Пијацама, Оромом.
С тим у вези, септембра прошле године укинута је међународна линија до суседног Сегедина у Мађарској.
Суботица-транс је основан давне 1897. године. У садашњем облику постоји од 1945. године.
Од 2020. закључно са 2022. годином акумулирало је губитак већи од 200 милиона динара, док је 2023. и 2024. остварена добит од скоро 16 милиона динара. Уз стотине и стотине милиона динара субвенција из градског буџета.
Извор: Србија Данас/РТВ