КАДА СНОВИ ПОСТАНУ РЕАЛНОСТ: Српска ЖЕНА ЗМАЈ открива тајну свог успеха у БИЗНИСУ
Улазак у бизнис била је права одлука за Светлану Миљковић
Светлана Миљковић, овогодишња добитница награде „Цвет успеха за жену змаја 2016“ у категорији најевропскија женска фирма, открива како је њена породична фирма “Sweet Home” постала један од највећих извозника замрзнутог воћа из Србије.
Традиционалне породичне вредности – поштење, поштовање, одговорност и лојалност, налазе се у основни firme „Sweet Home“ чија је власница и директорка Светлана Миљковић из Бруса, овогодишња добитница награде „Цвет успеха за жену змаја 2016“ у категорији најевропскија женска фирма.
- Јако сам поносна на ову награду. Хвала Привредној комори Крушевац која ме је предложила за ову награду, а посебно Пословном удружењу жена Србије које су имале јако тежак задатак да од нас 26 најуспешнијих жена у Србији изаберу баш мене за најевропскију женску фирму.
МИЛИЈАРДЕ СКРИВЕНЕ У ЗЕМЉИ: Актовку заменио малинама!
Светлана каже да је ова награда велико признање са њен дугогодишњи рад и да би њена каријера била сиромашнија да није добила награду.
Од трговине чоколадом до замрзнутог воћа
Породична фирма „Sweet Home“ основана је 1997. године и данас је један од највећих извозника замрзнутог воћа (малина, вишња, купина, шљива) из Србије. Поред производње и прераде замрзнутог воћа, „Sweet Home“ се већ неколико година бави производњом традиционалних српских производа – ајвара и домаћих пекмеза.
[[{"fid":"687609","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"\"Sweet Home\" - Brus","field_file_image_title_text[und][0][value]":"\"Sweet Home\" - Brus","field_source_type[und]":"2","field_predefine_image_source[und]":"_none","field_izvor[und][0][value]":"Foto: Приватна архива","фиелд_имаге_финал_соурце[унд][0][валуе]":"Фото: Приватна arhiva"},"type":"media","attributes":{"alt":"\\\"Sweet Home" - Brus","title":"\\\"Sweet Home" - Brus","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]
„Sweet Home“ је основана као фирма за увоз и трговину чоколадама али је касније дошло до промене производне делатности фирме.
- Бавила сам се увозом чоколаде и одатле потиче и име фирме - “Sweet Home”. Међутим, 1998 године донесен је пропис о депоновању 50% средстава у НБС од врдности увоза. Ја нисам имала пара а ни капитала односно имовине за хипотекарне кредите, али срећа је да је и мој супруг тада напустио друштвену фирму и дошао у “Sweet Home” са огромним искуством и као велики познавалац воћа, прича Светлана Миљковић.
Велики утицај у преласку на производњу воћа имало је и само подручје тачније његови ресурси. Воћњаци фирме „Sweet Home“ налазе се на сунчаним падинама планине Копаоник што омогућава изузетан квалитет воћа.
- С обзиром на наше искуство са једне стране, а са друге стране ресурси подручја, а то је пољопривредна производња (пољопривредни произвођачи обојеног воћа) и знајући да воће из Србије најчешће завршава на иностраном тржишту, ми смо се одлучили да производња воћа буде наш бизнис. Тада је то била само визија, а сада после двадесет година схватила сам да је то била права одлука, каже Светлана Миљковић за портал СрбијаДанас.
3К - Квалитет, Квантитет и Континуитет
- За сваки прехрамбени производ било да је то за извоз или домаће тржиште пресудан је квалитет зато и јесте крилатица Sweet Хома 3К (квалитет, квантитет и континуитет), каже власница фирме „Sweet Home”.
Породична фирма „Sweet Home“ своје производе првенствено пласира на инострана тржишта, тржиште Европске уније, Америке и Канаде.
- „Sweet Home” је претежни извозник са ИФС стандардом. Наш смрзнути програм највећим делом завршава на тржисту ЕУ, САД-а и Канаде. Топла прерада (ајвари,џемови, слатка) претежно завршавају на домаћем тржишту док један мањи део завршава у извозу.
Недостатак извора финансирања – један од кључних проблема женског предузетништва
Да се женско предузетништво развија и да је на челу успешних фирми све више жена показује пример Светлане Миљковић.
Ипак, проблеми са којима се пословне жене данас у Србији суочавају не разликују се пуно од периода до пре двадесет година када је Светлана започињала свој бизнис. И даље највећи проблем представља недостатак извора финансирања.
- Ја бих рекла да свако време носи и неко своје бреме. Мозда је женама лакше данас у смислу да је жена лепше прихваћена у пословном свету него пре двадесет година. Недостатак извора финансирања је и даље један од кључних проблема, закључује наша саговорница.
ШАНСА ЗА НОВИ ПОЧЕТАК: Створена база од 200 предузетничких идеја
Није срамота бавити се пољопривредом
Једна од тема којих смо се дотакли у разговору са Светланом Миљковић били су и млади људи у Србији који своју будућност виде у пољопривредној производњи. Да ли у Србији може да се живи од производње малина и шта бисте поручили младим будућим предузетницима?
- Од пољопривреде у Србији може да се живи али не са неколико ари земље вец са неколико хектара. Због доста великих улагања приликом подизања засада почиње се са мањом површином, која се постепено проширује. Мора се пратити тржиште и као у сваком послу мора да се ради. Ни у једном послу не може се обогатити преко ноћи већ само дугогодишњим трудом и радом. Тако је и у пољопривреди. Младима бих поручила да није срамота бавити се пољопривредом и да нема успеха без посвећености послу.
Према речима Светлане Миљковић кључне особине које један успешан предузетник мора да поседује су креативност, одговорност и спремност на ризик.
- Предузетник мора да буде одговоран, храбар и способан да управља ризиком, да верује у своју идеју и своје квалитете, каже Светлана Миљковић.