Уколико добијете ову поруку будите опрезни: Корисницима познате банке стижу лажни мејлови - ево како да заштитите свој новац
Шаљу обмањујуће e-mailove тражећи осетљиве податке.
Корисници Sparkasse банке треба да буду посебно опрезни јер су мета новог таласа фишинг напада. Криминалци се представљају као званични представници банке и шаљу обмањујуће e-mailove како би дошли до осетљивих података клијената.
Према подацима Центра за заштиту потрошача, фишинг e-mailovi стижу под насловом "Важно: Да би ваш рачун остао активан, морате ажурирати своје податке". У поруци криминалци истичу „сигурност и функционалност“ банковног рачуна као главни разлог за потребу "потврде" и "ажурирања" података. Како би повећали притисак, постављају рок од 24 сата, претећи блокадом картице или чак целог рачуна уколико корисник не предузме радњу. Ова тактика постављања рока и претњи блокадом рачуна честа је у фишинг нападима и класичан је начин рада превараната.
У e-mailu се налази и линк, обично у облику црвено-белог дугмета с текстом „Потврдите пријаву“. Центар за заштиту потрошача упозорава да такве линкове никада не треба кликнути. Додатни знаци упозорења укључују неперсонализован поздрав (нпр. "Поштовани клијенте Sparkasse") и неслужбену адресу пошиљаоца.
Како реаговати?
Ако примите фишинг e-mail, најбоље је да га једноставно игноришете и преместите у фолдер нежељене поште (спам). На тај начин ваш e-mail програм може научити да препознаје сличне поруке и аутоматски их филтрира.
Ако сте несигурни, обратите се Sparkasse банци путем званичне web странице или апликације како бисте проверили да ли постоје слични захтеви. Центар за заштиту потрошача редовно објављује информације о фишинг нападима путем своје платформе "Пхисхинг Радар", пружајући корисне савете и ажурирања о новим преварама.
Важно је остати опрезан и не делити личне податке путем сумњивих e-mailova како бисте избегли губитке и злоупотребу података.
Србија Danas/Fenix магазин