ОД КЉУЧНОГ ЗНАЧАЈА
НАЈВАЖНИЈИ ПЕРИОД - Нестала Данка Илић има две године, а ево како тече развој детета у овом периоду
Већ седми дан нема вести о двогодишњој девојчици, кобног 26. март ујединила је не само мештане Бањског поља, већ и целу Србију, када су сви неуморно делили Данкину фотографију у нади да је неко видео.
Мајка, отац, ујак и други чланови породице нестале Данке Илић (2) за којом полиција трага већ седми дан, и данас су били у полицији како би одговарали на питања за случај да имају информације које би могле да помогну током истраге.
Сви су забринути за малу Данку, ситуација је неизвесна. Остаје и питање како ће цела ова ситуација утицати на девојчицу?
Према писању Београдског психолошког центра, период од 2 до 3 године је кључан за емоционални развој детета.
У сваком случају преносимо вам неколико аспеката менталног развоја детета овог узраста.
Осећања
Ово је један од најважнијих периода за емоционални развој у животу детета.
Дете доживљава много различитих емоција и учи о осећањима других. Напади беса су нормални зато што деца често не знају како да речима опишу „велике“ емоције као што су фрустрација, љутња, срамота, кривица и стид.
Ваше дете почиње да разуме како његово понашање утиче на вас и обратно. Неће више снажно осећати узнемиреност због раздвајања и можда се уопште неће узбудити ако га оставите.
Говор
Са две године дете ће изговарати реченице од две-три речи и говориће „ја“ и „ти“. Учиће и користити много речи и биће вам лакше да разумете шта прича.
Са три године користиће реченице са три до пет речи, па и више. Научиће како да сачека свој ред током разговора и можда ће моћи да води краће разговоре са вама.
Дете почиње да учи како да прича о стварима које су му се десиле током дана. Уз вашу помоћ моћи ће да исприча једноставну причу. На пример: „Ја одем у радњу“. „И шта си радио у радњи?“ „Купио млеко“. До треће године ће моћи да исприча једноставну измишљену причу базирану на сопственом искуству, али ће она највероватније бити кратка.
У овом узрасту дете ће причати и о људима и о стварима које нису у његовој близини – на пример: „Бака у радњи“, или: „Моја лопта напољу“.
Размишљање
Све што је дете до сада научило развијало је његову способност размишљања.
Дете почиње да разуме концепт времена и супротности – на пример: велико/мало и дан/ноћ. Зна чему служи који део тела, разврстава предмете, уклапа облике и боје. Почиње да памти како неки предмети изгледају – на пример, јабуке су црвене и округле.
Дете решава проблеме испробавањем различитих ствари.
Свакодневне вештине
У овом узрасту дете жели да што више ствари ради само.
На пример, дете вероватно може само да опере руке, чак и да се сапуња кад га купате пред спавање. Може само да једе и да се облачи, мада му вероватно лакше иде скидање него облачење одеће. Дете још увек учи, тако да му треба родитељска помоћ.