"Ovo je bogohuljenje" Supruga ubijenog Čarlija Kirka razbesnela javnost potezom pred Božić
Tvrde da se radi o "pažljivo upakovanom marketingu".
Erika Kirk, udovica ubijenog konzervativnog aktiviste Čarlija Kirka, izazvala je burne reakcije svojom božićnom porukom na "Fox Newsu".
Dok su joj neki pratioci uputili reči podrške, drugi su je oštro kritikovali zbog detalja koje smatraju neprimerenim i neiskrenim.
Poruka koja je izazvala raspravu
U video-poruci objavljenoj na gregorijansko i novojulijansko Badnje veče, Erika je, dok je stajala ispred božićne jelke, poručila:
- Tokom ove praznične sezone moja molitva za vas je da se iskreno odmorite. To bi bila i poruka mog supruga. Mnogo je buke napolju. Praznici mogu biti zaista haotični, ali ja se molim da pronađete malo vremena nasamo sa Gospodom i svojom porodicom. Volite svoju decu, volite članove svoje porodice – život je kratak.
Međutim, ono što je mnogima zasmetalo jeste činjenica da je tokom čitave poruke u rukama držala posthumno objavljenu knjigu svog supruga pod naslovom "Zaustavi se u ime Boga" ("Stop in the Name of God").
"Ovo je bogohuljenje"
Upravo isticanje knjige pokrenulo je lavinu kritika na društvenim mrežama, a mnogi korisnici su poruku ocenili kao neiskrenu promociju.
- Znam da se, kada tugujem, uvek osećam bolje kad krenem na masovnu promotivnu turneju prodajući knjige, majice i suplemente - sarkastično je prokomentarisao jedan korisnik.
Drugi je dodao:
- Korišćenje Božića i imena njenog pokojnog supruga radi zarade je bogohuljenje.
- Da, ljudi bi trebalo da prestanu da idu na turneje i da provode vreme sa svojom porodicom. Ljudi koji su izgubili voljene trebalo bi da uzmu vreme za tugu, a ne da učestvuju u medijskim kampanjama - napisao je treći kritičar.
"Pažljivo upakovan marketing"
Dodatno nezadovoljstvo izazvala je činjenica da je segment odmah nakon njene poruke prekinut i prebačen na promotivnu grafiku za Čarlijevu knjigu, uz poziv na poručivanje.
Kritičari tvrde da je time čitava situacija delovala kao pažljivo upakovan PR trenutak, u kojem se tuga i vera koriste kao mamac za prodaju.
- Za pola minuta dobili smo božićnu propoved natopljenu emocijama, pozivanje na reči pokojnog supruga kao autoritet, a zatim – reklamu - napisao je jedan korisnik.
Mnogi se zato pitaju kako je poruka o poniznosti i odmoru završila kao marketinški potez i da li je reč o iskrenom odavanju počasti ili o pretvaranju privatne tragedije u brend.