Добро је знати: Треба ли заиста гасити клима-уређај пре него што искључите аутомобил?! С новим возилима дошло је до важне промене!
Данашња возила имају сензор на клеми акумулатора који прати напуњеност батерије и циљано празни батерију до 80% напуњености.
На разним порталима често се могу пронаћи савети да угасите клима-уређај пре него што искључите возило или да га не палите када мотор још није укључен. Може се прочитати и савет да би због здравља акумулатора возила требало искључити клима-уређај неколико минута пре него што се зауставите и искључите мотор. Компресор троши велику количину енергије па се тако спречава пражњење и скраћивање радног века акумулатора.
Је ли баш тако? ХАК-ов технички саветник, Марин Морава, је објаснио да с новим возилима нема потребе за таквим маневрима.
– Данашња возила имају сензор на клеми акумулатора који прати напуњеност батерије и циљано празни батерију до 80% напуњености како би могао регенеративно кочење поспремити у батерију. Дакле, нове технологије батерија то више не захтевају. Гашењем климе искључе се вентилатори на хладњаку климе и спусти се потрошња електричне енергије те се тако створи више простора за пуњење акумулатора, али данас то углавном није потребно код возила која су опремљена с старт-стоп системом.
Дакле, ако имате старт-стоп систем на возилу, с акумулаторима не би требало бити проблема ако клима-уређај остане укључен кратко време након гашења мотора.