Истраживање открива 20 модела аутомобила са најчешће намештеном километражом: опрез за купце Volkswagen Голф возила
Иако је опште познато да се километража на половним аутомобилима често фалсификује, купци у Србији и даље су изложени знатном ризику. Сваке године на хиљаде возача наседне на преваре и купи аутомобил са намештеном километражом.
Поред неправедно високе цене, такви аутомобили често доносе и непредвиђене трошкове одржавања.
Компанија за податке о аутомобилима царВертицал пажљиво прати стање на тржишту половних аутомобила. У свом петом годишњем извештају открива моделе који се најчешће налазе на удару превара са километражом у Србији.
Volkswagen Голф био је најчешће штеловани аутомобил у Србији током 2024. године. Анализа података на платформи царВертицал открила је да је код чак 9,2% прегледаних модела забележено сумњиво манипулисање читачем километара. Код овог изузетно популарног модела, километража је враћена у просеку за чак 56.000 километара, што потврђује његову велику потражњу међу српским возачима.
Одмах иза Голфа су Peugeot 508 (7,1%) и Ауди А3 (7,1%). Peugeot 508 бележи просечно смањење од чак 95.000 километара, док је код модела Ауди А3 та бројка још виша и износи у просеку 113.000 километара. Ови изузетно тражени модели често су мета превара с километражом, што се може приписати њиховој популарности и вишој вредности на тржишту половних возила.
Пошто су ови аутомобили тражени и у другим европским земљама, велики број њих је вероватно увезен у Србију, где им је затим смањена километража ради лакше продаје.
-Није лако доказати да је километража намештена, па се преваранти осећају као да су изнад закона. Зато је провера историје возила кључна како би се избегли аутомобили с лажираном километражом. Често се дешава да ни тренутни власник није свестан да је километража фалсификована пре него што је купио возило, што може довести до непријатног изненађења када то открије потенцијални купац - објашњава Матас Бузелис, главни и одговорни за комуникације у компанији царВертицал.
Код неких модела избрисано и по пола километраже
Модели са најчешће враћеном километражом су Ауди А3 (113.000 км), Шкода Суперб (113.000 км) и Ауди А6 (106.000 км).
Ако оглас наводи да возило има 100.000 пређених километара, стварна бројка може бити и двоструко већа.
-Извештај о историји возила јасно показује када је километража враћена и за колико километара. Захваљујући томе, купци могу боље да процене стварно стање и вредност возила - објашњава Матас Бузелис, главни и одговорни за комуникације у компанији царВертицал.
Ниједан ауто није заштићен од фалсификовања километраже.
Према истраживању, Renault Кађар (3,7%), Опел Цорса (3,7%) и Опел Инсигниа (3,5%) истичу се као поузданији избор с мањим процентом враћене километраже. Ипак, приликом куповине ових модела препоручује се опрез.
Renault Кађар је у просеку враћен за 52.000 километара, Опел Цорса 78.000 километара, а Опел Инсигниа 64.000 километара.
Истраживање показује да је вероватноћа фалсификовања километраже код Volkswagen Голфа готово три пута већа у поређењу с моделима Опел Инсигниа и Renault Кађар. Међутим, ниједно возило није у потпуности имуно на манипулацију километражом. Овај проблем погађа и новије и старије аутомобиле, због чега је важно да купци темељно провере свако возило које планирају да купе.
Истраживањем су обухваћени извештаји о половним аутомобилима које су купили корисници компаније царВертицал у периоду од јануара 2024. до децембра 2024. године. Забележени случајеви намештања километраже пронађени у извештајима класификовани су према моделу аутомобила, претворени у проценте и рангирани.
ЦарВертицал послује у 30 држава и прикупља податке из преко 900 међународних база података, као што су регистри органа за спровођење закона, државни и регионални регистри, финансијске институције и огласи. Обрадом на милионе извештаја о историји аутомобила годишње, компанија може да пружи увиде, прогнозе и трендове за тржиште половних аутомобила.