Овај ауто био је симбол лепих времена: Чувени "Фића" имао је главну улогу и у филму, могао је да га приушти свако, а ево колико је коштао
„Фића“ је развијен на бази „фијата 600 Д", са моторима од 600 и 750 кубика. „Фића“ је одиграо пресудну улогу у развоју аутомобилске индустрије у тадашњој Југославији. Био је обожаван због своје економичности, па га је могао приуштити и просечан грађанин.
Чувени „Фића", или званично Застава 750, почео је да се производи 18. октобра пре 69 година у Крагујевцу у фабрици „Црвена застава" по лиценци италијанског „Фијата“. Последњи примерак овог малог, путничког аутомобила произведен је после 30 година, новембра 1985. У том периоду произведено је 923.487 примерака возила које је незванично проглашено за „националну класу“.
Последњи произведени аутомобил био је модел „З-750 ЛЕ“ који се чува у Музеју „Застава“. Укупно је у свету произведено 4.921.626 возила, од тога у фабрици у Фијату 2.695.197, у Застави 923.487, у Сеату (Шпанија) 814.926, Севелу (Аргентина) 304.016, у Немачкој (Фијат Нектер) 172.000 и у Чилеу (Фијат) 12.000 примерака.
„Фића“ је развијен на бази „фијата 600 Д", са моторима од 600 и 750 кубика. „Фића“ је одиграо пресудну улогу у развоју аутомобилске индустрије у тадашњој Југославији. Био је обожаван због своје економичности, па га је могао приуштити и просечан грађанин. Поред грађанства, „Фићу“ су користиле и државне службе – полиција, поште, домови здравља и други.
Пре више деценија је за „Фићу“ је требало издвојити ондашњих 450.000 динара (отприлике 50 просечних плата), док је последња серија из 1985. године коштала 476.000 динара (око 15 плата у тадашњој СФРЈ). Нов „Фића" би данас коштао око 6.500 евра.
Први примерак имао је свега 23 коњске снаге, а последњи, произведен 1985. године имао је 27 коњских снага и дан данас се чува у музеју „Застава“. Продаја је била добра и када су се појавили доста бољи аутомобили, а „Фића“ је доживео светску популарност.
„Фића“ и „Југо" били су симболи времена у ком је готово свако могао да себи приушти аутомобил онда када аутомобила на улицама није било много и када је земља тек почела да се развија. Земља је водила рачуна о обичном, радном човеку, тако што му је пружила могућност да себи и својој породици купи економичан аутомобил по приступачној цени. А на питање да ли је и данас тако, одговор знате и сами.
„Фића" је и центар култног филма „Национална класа" са Драганом Николићем у главној улози снимљеном 1978. године.