Легализација некретнина никада није била лакша: Детаљна процедура на једном месту, пријаве крећу од овог датума
Република Србија ускоро креће у нови, дигитализовани поступак легализације бесправно изграђених објеката.
Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Александра Софронијевић истакла је да нови Закон о легализацији представља "цивилизацијски искорак" и велики помак за државу.
- За наше грађане то је непосредан бенефит. Дајемо могућност да у брзом, ефикасном, дигитализованом поступку остваре право својине. За грађане је бенефит правна сигурност, али и за државу, за привреду. Закон је јако велики помак за Републику - казала је министарка.
Пријаве крећу 8. децембра
Пријаве за легализацију почињу 8. децембра, а за подношење су грађанима потребна само два документа:
- Основ стицања непокретности (купопродајни уговор, оставинско решење и слично).
- Важећа лична карта.
Дигитализација и ширење мреже пријављивања
Грађани који су регистровани као "е-грађани" могу сами да поднесу пријаву и приложе документа у електронском облику.
За око два милиона грађана који то нису, омогућена су два места за подношење докумената:
- Општине и градови;
- Поште - У овом тренутку пријављивање ће бити омогућено у 547 пошта, а директор Поште обећао је да ће до краја године та мрежа бити проширена за још 150 места.
- Ако нисте е-грађанин, одлазите у своју општину, одлазите у пошту. Носите важећу личну карту и основ стицања на тој непокретности. Службеник поште ће ваш папир који донесете претворити у електронски документ и придружити га пријави - објаснила је министарка Софронијевић у изјави за домаће медије.
Поједностављен и брз поступак
Министарство је дигиталну платформу већ дистрибуирало свим општинама и градовима, уз прецизна упутства од 60 страна. Први корак на локалним самоуправама је да сачине дигиталне "зонинг планове" и одреде зоне за висину доприноса.
Сви дигитални зонинг планови биће доступни 8. децембра.
- Грађани када 8. децембра дођу у своју општину или пошту, имаће један монитор. Показаће прстом своју непокретност, идентификовати је и наставити са пријављивањем. Цео поступак је замишљен да се обави на једном месту, једним доласком. Сва даља комуникација је сведена на минимум - агенција ће проверити податке, укрстити их из базе, а грађанин на крају добија само обавештење да је уписано право својине на том објекту. Трудили смо се да поступак буде једноставан и да не оптерећује - закључила је министарка, преноси "Каматица".