Моравски коридор улази у нову фазу градње: Одобрено проширење на нових 14 километара
Саобраћајница укупне дужине око 110 километара замишљена је као савремени ауто-пут који ће повезати кључне градове у долини Западне Мораве.
Моравски коридор улази у нову, важну фазу реализације. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издало је званичну потврду којом је одобрена пријава радова за изградњу нове деонице ауто-пута на правцу Врба–Адрани. Тиме је инвеститору, државној фирми "Коридори Србије“, формално омогућено да започне радове на још једном сегменту једног од најзначајнијих инфраструктурних пројеката у Србији.
Реч је о деоници дугој дугој 13,79 километара, која се простире од километра 67 680,41 до 81 476,86 на траси Појате -Прељина. Ова деоница биће повезана са државним путем ИБ реда број 24 преко денивелисане раскрснице "Врба“, у месту Заклопача код Краљева, чиме ће се додатно побољшати саобраћајна повезаност овог дела централне Србије.
Поред саме изградње ауто-пута, потврда Министарства обухвата и додатне радове на регулацији водотокова. Граду Краљеву дата је сагласност за уређење Балабан потока и Потока Клицан, што је важан део припреме терена и заштите будуће саобраћајнице од потенцијалних поплава и ерозије.
Према пријави инвеститора, почетак извођења радова био је планиран за 8. децембар 2025. године, док се са градњом може кренути одмах након објављивања потврде. Ова административна одлука долази у тренутку када се Моравски коридор приближава још једном важном кораку – отварању нове деонице за саобраћај.
Наиме, председник Србије Александар Вучић најавио је да ће део Моравског коридора од Врњачке Бање до Врбе, у дужини од 14,3 километра, бити отворен у наредним данима, чиме ће се овај крај још снажније повезати са главним саобраћајним правцима у земљи.
Моравски коридор, чија је укупна дужина око 110 километара, замишљен је као савремени ауто-пут који ће повезати кључне градове и општине у долини Западне Мораве – Краљево, Крушевац, Врњачку Бању, Трстеник и Чачак. Пројекат је подељен у три велике деонице: Појате–Крушевац, Крушевац–Адрани и Адрани–Мрчајевци–Прељина.
Изградња овог ауто-пута започета је крајем 2019. године, а радове изводи турско-амерички конзорцијум Бехтел–Енка. Саобраћајница је пројектована за брзине до 130 километара на час, а власти истичу да ће то бити први дигитални ауто-пут у Србији, али и најшири, са додатним сервисним и инфраструктурним решењима каква до сада нису виђена на домаћим аутопутевима.
Да би се пројекат реализовао у планираним роковима, држава је недавно обезбедила и додатна финансијска средства. Како је објављено прошлог месеца, Србија се задужила за још 260 милиона евра кроз кредитни аранжман уз гаранцију британске извозне агенције УКЕФ. Ова средства намењена су управо наставку изградње Моравског коридора, који се сматра једним од кључних развојних пројеката за централну Србију.
Извор: Србија Данас/Курир