fog
10°C
13.05.2024.
Beograd
eur
117.1305
usd
108.6856
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Pripremite AUTO ZA ZIMU: Zima u saobraćaju počinje 1. novembra, saveti za ODMRZAVANJE BRAVA, MENJANJE GUMA...

28.10.2021. 17:29
Piše:
Srbija Danas
Žena gleda pod haubu automobila
Žena gleda pod haubu automobila / Izvor: Profimedia

Bezbednost je najvažnija

Od 1. novembra do 1. aprila obavezna je upotreba zimskih guma za sve učesnike u saobraćaju, ali je podjednako važno i da dubina proreza na tim gumama ne bude manja od četiri milimetra.

Zima polako počinje da „steže” pa kreću i nevolje. Šta raditi kad zalede vrata i brave? Kad počnu da magle stakla ili se zaglavimo u snegu? Zašto je pranje automobila važnije zimi nego leti? Kako da vežbate vožnju na snegu i upoznate svoj automobil?

OVO MORATE DA ZNATE ako još uvek pratite bivšu ljubav na društvenim mrežama! PSIHOLOG OTKRIVA ZAŠTO JE TO OPASNO! 

OVO MORATE DA ZNATE ako još uvek pratite bivšu ljubav na društvenim mrežama! PSIHOLOG OTKRIVA ZAŠTO JE TO OPASNO! 

NAJSTARIJI SRPSKI LEK: Skuvajte ova TRI SASTOJKA, zaustavljaju KAŠALJ u rekornom roku, ogromno OLAKŠANJE

NAJSTARIJI SRPSKI LEK: Skuvajte ova TRI SASTOJKA, zaustavljaju KAŠALJ u rekornom roku, ogromno OLAKŠANJE

Šta kada se zaledi brava?

Zaledila se brava i ne možete da uđete u automobil? Najefikasnije rešenje je sprej za odleđivanje brava. Najčešći problem je, međutim, to što taj sprej mnogi drže u pregradi ispred suvozača – dok stojite ispred vozila koje ne možete da otvorite, sprej na tom mestu će biti od male koristi. Stoga gledajte da ga ubacite u džep jakne ili torbice koju najčešće koristite.

Guranje ključa zagrejanog upaljačem u bravu predstavlja krajnje rešenje, a u mnogim situacijama i jedino. Međutim, pazite da preteranim grejanjem ne oštetite plastiku ključa.

Oprema za čišćenje automobila

Prilikom nabavke lopatice, metlice i drugih „rekvizita“ kojima ćete čistiti sneg i led sa automobila, imajte u vidu da se njima, ukoliko imaju oštre i tvrde ivice, može oštetiti lak. Stoga bi bilo idealno da su ašovčić/lopata od plastike, ali kvalitetnije i deblje, kako se ne bi desilo da pukne u pola posla.

Ukoliko silom prilika sneg sa vozila morate da čistite nekim metalnim oruđem, obmotajte ga nekom starom krpom ili čak i svojom majicom – manja je šteta nego da oštetite lak.

auto
auto / Izvor: Profimedia

Zaleđena stakla?

U prodaji možete naći posebna sredstva za odleđivanje stakala. Struganje leda „na živo“ ne preporučujemo. Možete da startujete motor i grejanjem kabine ugrejete vetrobran i zatim uklonite led. Naravno, ovaj scenario traži dosta vremena.

Alternativa je polivanje toplom/mlakom vodom. Ponovo upozoravamo, svaki kontakt vrele vode i hladnog stakla može da dovede do oštećenja!

Karton ili staro ćebe preko vetrobrana oslobodiće vas ove muke. Samo ih učvrstite da ih ne odnese vetar – npr. vežite krajeve veoma tankim kanapom, koji ćete zatim ubaciti u kabinu i zatvoriti vrata preko njega.

Šta kada se zaglavimo u snegu?

Prvo pokušajmo da uklonimo sneg oko točkova ašovom (ukoliko ste na ga vreme nabavili i ubacili u prtljažnik), strugačem za led ili golim rukama, ukoliko nemate nikakvu alternativu. Oslobodite put i prednjim i zadnjim točkovima, bez obzira na pogon. Zatim pokušajte da se izvučete.

Pokušajte sa menjačem u prvom stepenu prenosa. Ukoliko točkovi suviše proklizavaju, pokušajte sa drugim stepenom. Kod nas najveći broj automobila ima prednji pogon, pa možete okretanjem upravljača da „razgurate“ sneg i stignete do iole čvrste podloge, naizmenično pokušavajući da krenete napred i nazad.

Veoma korisne mogu da budu patosnice – jednostavno ih ubacite ispod pogonskih točkova kako biste obezbedili veće trenje (praktično imitirate guseničare – tenkove, bagere i slična vozila).

Univerzalan savet za efikasno izvlačenje iz snega ne postoji, već u datoj situaciji morate da se snađete. Na primer, ukoliko vozite BMW, Mercedes ili neki drugi automobil sa zadnjim pogonom, prilikom izvlačenja iz snega pomoći će ubacivanje tereta u prtljažnik.

Pošto je u ovakvim situacijama teško doći do adekvatnog tereta, neretko vozačima pomognu slučajni prolaznici – sednu u gepek i nadaju se da ih nećete zaboraviti kada krenete. Šalu na stranu, ovakve situacije mogu da budu i opasne.

Foto:Profimedia
Foto:Profimedia / Izvor: Profimedia

Očistite i svetla!

Na farovima, migavcima i zadnjim svetlima tokom vožnje prikupljaju se razne nečistoće, što znači da ćete lošije videti u slučaju loših vremenskih prilika ili noću, a i drugi učesnici u saobraćaju će slabije uočavati vaš automobil. Još ako ne očistite dobro sneg ili led sa njih, značajno povećavate rizik od saobraćajne nesreće.

Imajte na umu da prljava stop svetla mogu da dovedu do naletanja drugog vozila na vaš automobil zbog nepravovremenog uočavanja signala da ste počeli da kočite, naročito kada je u pitanju naglo kočenje.

Ubacite stoga u prtljažnik neku staru krpu kojom ćete pre svake vožnje na brzinu prebrisati sve svetlosne grupe, bez obzira da li je ostatak automobila prekriven blatom, snegom ili ledom. Ne zaboravite ni redovno pranje te krpe, inače će brzo izgubiti svoju funkciju.

Pri dužim vožnjama, setite se brisanja kada se zaustavite da napravite pauzu.

Menjanje guma

Zimske gume imaju lamelice koje omogućavaju dosta lakše i sigurnije kočenje po klizavim uslovima. U Srbiji postoji dobar izbor pneumatika za hladno vreme, mogu se nabaviti gume čak dvadesetak različitih proizvođača.

Univerzalne gume nisu najsrećnije rešenje za naše podneblje. Oscilacija u temperaturama je ogromna, leti je i do 50 stepeni, dok se zimi spusti ispod minus deset. Zbog toga je teško da isti pneumatik da dobre rezultate na vrelom asfaltu, po kiši, snegu ili ledu. Mogu da vrše posao, ali je uvek bolje imati i letnje i zimske gume.

 

}