"Избаците то из аутомобила": Ова технологија је ирационална, неправилна и може угрозити животе!
Готово трећина возача анкетираних у недавној анкети рекла је да уобичајено искључују DDAW у својим аутомобилима.
Возачи у Великој Британији упозорени су да најновији модели у продајним салонима имају нову сигурносну технологију - прописану од стране ЕУ - која може бити ометајућа, па чак и опасна. Управо је популарни What Цар? спровео тестове система уграђеног у шест потпуно нових модела и дошао до закључка да могу бити ‘ирационални уз неправилан рад‘ те ‘довести животе у опасност‘. То је зато што важни сигурносни системи често активирају лажне аларме и могу повећати ризик од несрећа које би требали спречити.
Системи за упозорење на поспаност и пажњу возача (DDAW) - уграђени у све нове моделе према правилима ЕУ уведенима прошлог лета - користе камере у аутомобилу које прате возача како би откриле спава ли му се или је ометен за воланом. Иако то није законски захтев за моделе који се продају у Великој Британији, произвођачи аутомобила ионако опремају возила намењена Великој Британији том опцијом како би смањили трошкове производње.
Према ЕУ-овој „Општој уредби о сигурности нових возила“ - познатој и као ГСР2 или Уредба (ЕУ) 2019/2144 - сви нови модели од 7. јула 2024. морају имати низ стандардних сигурносних елемената. То захтева да сва моторна возила морају имати пакет напредних система помоћи возачу (АДАС), укључујући системе попут интелигентне помоћи за брзину (ИСА), систем за одржавање возне траке у нужди (ЕЛКС) и мониторе поспаности и пажње возача.
Готово трећина возача анкетираних у недавној анкети рекла је да уобичајено искључује DDAW у својим аутомобилима. Функција надзора путника користи камеру окренуту према кабини за диркетно праћење возача. Ако открије да возач предуго скреће поглед с пута или да му глава пада док заспи или му је лоше, активира упозорења.